U ziet [ Alle media ] + [ Alle onderwerpen ] + [ Alle begrippen ] + [ Meest recent ]
Toon als Galerij
13 november 2018
Van Science en Cocktails, het uitgaansprogramma met wetenschap, cultuur en cocktails, zijn de eerste twee succesvolle afleveringen inmiddels achter de rug. De voordracht die Robbert Dijkgraaf op de eerste avond gaf is nu online terug te kijken.Lees meer
Onderwerpen
9 november 2018
Als experimenten binnenkort de ongrijpbare donkeremateriedeeltjes in het heelal weten te detecteren, kunnen we mogelijk de massa van de deeltjes meten, of welke interacties ze hebben - maar waarschijnlijk niet allebei.Lees meer
6 november 2018
Het is de gewoonste zaak van de wereld geworden: wie de parkeerplaats oploopt duwt vast op het knopje van de autosleutel. De lichten knipperen, en de auto ontgrendelt. Ben je nog te ver weg, dan werkt dat echter niet - tenzij je de autosleutel tegen je hoofd houdt!Lees meer
2 november 2018
Eenvoudige klassieke systemen kunnen zich bijzonder gedragen als we ze op quantumniveau bekijken. Hoe zit dat als het klassieke systeem zelf al bijzonder is - als het bijvoorbeeld chaos vertoont? Verrassend genoeg is het dan juist de quantumbeschrijving die eenvoudiger wordt!Lees meer
Onderwerpen

Pagina's