U ziet [ Alle media ] + [ Alle onderwerpen ] + [ Alle begrippen ] + [ Meest recent ]
Toon als Galerij
13 september 2019
Het team van de Event Horizon Telescope, dat eerder dit jaar de eerste foto van een zwart gat maakte, heeft de jaarlijks toegekende Breakthrough Prize for Fundamental Physics gewonnen - een bedrag van maar liefst 3 miljoen dollar.Lees meer
Onderwerpen
10 september 2019
Veel natuurkundeliefhebbers zijn fan van zowel het Youtubekanaal MinutePhysics als de webcomic XKCD. Combineer de twee, en je krijgt een mooi vormgegeven en natuurkundig verantwoord antwoord op de vraag 'Hoe bouw je een lavagracht om je huis?'.Lees meer
6 september 2019
Het Matilda-effect is het verschijnsel dat wetenschappelijke resultaten van vrouwelijke onderzoekers vaak worden toegekend aan hun mannelijke collega's. UvA-masterstudent Sumedha Bishwas ging op zoek naar voorbeelden van dit effect. (Artikel in het Engels.)Lees meer
3 september 2019
Lasers ontstonden uit natuurkundig onderzoek, maar zijn tegenwoordig ook onmisbaar in andere takken van de wetenschap. Zo helpen ze archeologen met het vinden van verborgen steden, en ecologen met het op afstand toezicht houden op begroeiing.Lees meer
Onderwerpen

Pagina's