U ziet [ Alle media ] + [ Alle onderwerpen ] + [ Alle begrippen ] + [ Meest recent ]
Toon als Galerij
8 november 2019
De speurtocht naar de donkere materie gaat onverminderd voort. Joran Angevaare bespreekt hoe onderzoekers proberen de reikwijdte van de experimenten te vergroten door slim gebruik te maken van het zogeheten Migdal-effect.Lees meer
5 november 2019
Om qubits voor quantumcomputers te kunnen maken, zou het handig zijn om moleculen in detail te kunnen ontwerpen. Met echte moleculen is dat lastig, maar ze op quantumschaal simuleren kan wel. Sander Kempkes bespreekt de recente ontwikkelingen op dit gebied.Lees meer
1 november 2019
Van 6 t/m 10 november wordt in Nijmegen het wetenschapsfilmfestival InScience georganiseerd. Onderdeel van het festival is de Nederlandse première van Chasing Einstein, een film over donkere materie en zwaartekracht met hoofdrollen voor Margot Brouwer en Erik Verlinde.Lees meer
Onderwerpen
29 oktober 2019
Recent was het groot nieuws: Google claimde voor het eerst een "quantum supremacy"-berekening gedaan te hebben. Quantum Universe vroeg Jonas Helsen, quantumcomputeronderzoeker bij het QuSoft-instituut, naar het hoe en waarom van deze claim.Lees meer
Onderwerpen

Pagina's